5 Cara Untuk Memilih Telekung Kanak-Kanak

template 1200 x 600 (5)

Adakah anda sedang mencari telekung kanak-kanak untuk anak anda? Sila teruskan bacaan anda pada perkongsian kali ini.

Tidak dapat dinafikan lagi bila terlalu banyak pilihan untuk telekung kanak-kanak, pasti anda rambang mata untuk memilih telekung yang sesuai untuk anak anda.

Pemilihan telekung kanak-kanak yang sesuai untuk anak anda membuatkan si comel berminat untuk sentiasa mengayakan bukan sahaja di rumah, mereka juga suka memakainya jika mengikuti program-program solat di sekolah/tadika, atau pergi solat hari raya.

Jangan risau, kerana perkongsian kali ini kami akan membantu anda dalam memilih telekung yang sesuai untuk anak anda dan juga bakal membuatkan si comel selesa apabila memakainya.

Di sini kami berikan 5 tips memilih telekung kanak-kanak yang perlu anda tahu sebelum membuat pembelian. Antaranya adalah:

Pemilihan Saiz Yang Betul

  • Sebelum anda ingin membuat pilihan, pastikan anda kenal pasti saiz telekung yang ada. Biasanya saiz muka mesti sesuai ikut umur anak.
  • Dari segi labuh telekung, pastikan jangan terlalu labuh sehingga boleh membahayakan si comel daripada terpijak atau terjatuh.
  • Kalau anda beli secara online, anda boleh ukur dahulu tinggi anak anda dan boleh tengok saiz yang sesuai untuk membuat pilihan.

Telekung Yang Berwarna Warni

  • Antara telekung kanak-kanak yang sering mendapat permintaan biasanya adalah telekung yang bewarna-warni.
  • Kanak-kanak yang menyukai telekung bewarna-warni ni biasanya dalam lingkungan umur 4 tahun ke bawah.
  • Jika anak anda berumur atas 4 tahun ke atas sekalipun anda boleh bertanyakan kepada mereka pilihan telekung yang mana mereka suka.
  • Pelbagai pilihan warna dan juga pelbagai corak menarik untuk telekung kanak-kanak mengikut cita rasa mereka.

Pemilihan Material Telekung Kanak-Kanak

  • Pastikan anda memilih material yang tahan lasak seperti material telekung soft jersey atau material telekung cotton. Telekung lycra pun boleh cuma nanti cepat longgar.
  • Jika anak anda ada allergy sebagai contoh mempunyai kulit yang sensitif kepada fabrik kain, anda perlu pastikan dahulu anak anda boleh memakai material apa yang sesuai supaya tidak menimbulkan allergy.
  • Pelbagai material cotton yang mempunyai kelebihannya yang tersendiri antaranya adalah mudah diserap dan nyaman, fabrik yang ringan, kain yang sejuk dan senang dicuci sekiranya terdapat kotoran makanan atau minyak dan yang paling penting tidak mudah ronyok.

Telekung Yang Mudah Di Pakai

  • Selain material yang yang selesa dan berkualiti, anda juga perlu pastikan telekung kanak-kanak yang mudah dipakai sebagai contoh telekung kanak-kanak perlu ada tali pengikat bergetah supaya mudah untuk menyarung terus ke kepala puteri anda.
  • Kenapa perlu tali pengikat bergetah kerana biasanya kanak-kanak yang terlalu aktif menyebabkan telekung anak anda tidak kemas, jika ada tali pengikat bergetah itu anak anda akan nampak kemas dan selesa memakainya.

Design Telekung Yang Menarik

  • Design yang menarik merupakan salah satu kelebihan dan keunikkan telekung  kanak-kanak yang terdapat pada kedai kami.
  • Kanak-kanak perempuan sekarang lebih gemar bergaya ala fashionista. Mereka suka telekung yang cantik dan tertarik sehingga berminat untuk  ajak mak dan ayah solat sentiasa dengan mereka.
  • Kanak-kanak perempuan lagi suka jika mereka bawa telekung mereka kesekolah kerana warnanya yang cantik dan selesa di pakai kemana sahaja.

untuk maklumat lanjut tentang  telekung kanak-kanak Malaysia  , sila lawati https://www.brainius.com.my/

Get a FREE 1-to-1 SEO Service Consultation

Fill up below and we will get back to you a FREE 1-to-1 SEO Service consultation on how to grow your business in Google!

Latest News

What’s New in Supplier Directory?

Can melatonin be used for blind individuals with sleep disturbances?

Melatonin Malaysia by Melatonin is a trusted and high-quality source of melatonin supplements in the vibrant Malaysian market. Dedicated to …

Nuweb is One of the leading pioneer SEO Services Provider In Malaysia

Nuweb, a leading SEO services provider in Malaysia, excels in delivering advanced digital marketing solutions to elevate online presence and …

Unlock your website’s potential: Get 3 months of free SEO when you sign up for 12 months

In this modern era of technology, establishing a robust online footprint is imperative for businesses of all scales. Whether you’re …

What is the importance of a machine vision system?

Cortex Robotics brings you an amazing Machine Vision System. It’s like giving eyes to machines! This special system helps machines …

Want Your Air Conditioner to Be Cold? Follow This Formula!

Ku Air Cond Service offers air conditioning services in Selayang. They possess the ability to restore it when it malfunctions, …

Satisfy Your Cravings: Fast and Fresh Sandwich Delivery Services

Great Value is here to make your mealtime convenient and delicious with their Sandwich Delivery service in KL. They offer …

Types of Cover Set Motorcycle?

A motorcycle cover, alternatively referred to as a bike cover, serves the purpose of safeguarding your motorcycle from diverse environmental …

Professional Wedding Caterer Advice for Staying Calm on Your Wedding Day

Maintain your cool and enjoy your wedding day. Is this even possible? If you’re getting married and feeling unsure about …

blank
blank
blank
blank
blank
blank